Az Európai Fogyasztói Központ Magyarországhoz (EFK) egyre több panasz érkezik apróhirdetéses csalások miatt - közölte az fogyasztóvédelmi szervezet.
A panaszolt esetekben a termékvásárlásra ösztökélő apróhirdetést megjelentető csaló a vételár egy részét, vagy akár a teljes vételárat egy szállító cég számlájára utaltatta a fogyasztóval, hangsúlyozva, hogy ha nem elégedett a termékkel, pénzvisszafizetés mellett visszaküldheti.
Amikor a megtévesztett fogyasztó átutalta a kért összeget, a magát eladónak feltüntető személy nyom nélkül eltűnt, az ígért terméket pedig nem szállította le.
Morvay György, az EFK igazgatója a közleményben arra hívja fel a figyelmet, hogy hasonló csalások Nyugat-Európában elterjedtek, és Magyarországon is egyre nagyobb számban jelennek meg.
Az EFK igazgatója a közleményben hangsúlyozza: az internetes apróhirdetéseket közvetítő weboldalak nem ellenőrzik az eladó személyét, az ajánlat valódiságát. Így nem jelent garanciát, ha az apróhirdetést egy ismert hirdető oldal közzé teszi.
Morvay György szerint célszerű olyan szakosodott weboldalakon vásárolni, ahol a felhasználók értékelik az eladókat, így nagyobb az esély a szélhámosok kiszűrésére. A vásárlás megkezdése előtt tanácsos ellenőrizni a megadott cégek elérhetőségeit, és csak alapos körültekintést követően fizetni.